Sundhedsskadelige stoffer i legetøj fra Wish?

20:37 - 18.12.2017 Din Solstråle   Hej,
Både i år 2017. og sidste år har vi købt meget legetøj på Wish.

Vi ved selvfølgelig godt at det nemt går i stykker, heraf prisen. - Men jeg er begyndt at blive mere opmærksom på f.eks. usunde stoffer i mine varer jeg modtager.

Jeg kan ikke finde nogle oplysninger på sælgeren og de produkter jeg har købt er taget af Wish nu - Hvad gør i med det? Er det noget der er værd at bekymre sig om? til børn over 4 år?
20:38 - 18.12.2017 strandybyvej   Køb Dansk og spør inden hvis du er tvivler det er klart at kinapis er fyldt med noget man ikke må putte imunden lige mejt om man er 4 eller 0 år.
13:03 - 19.12.2017 Din Solstråle   Der er bare mange der køber varer fra Wish, så det kan da ikke alt sammen være lige dårligt. - Jeg har hørt at det er mange af de samme ting som du kan købe i Danmark, bare billigere.
18:52 - 20.12.2017 Simon Hansen   Har købt en del fra Wish sidste år, meget billigt. Men det gik så let i stykker at jeg aldrig vil give det til min søn, hvis noget falder af.. Han er så også kun 2 år.
20:47 - 21.12.2017 Din Solstråle   Okay det er måske bedre at passe på - Jeg har købt noget som endnu ikke er kommet til jul - men det har vi godt været klar over kunne ske, så det var heldigvis ikke den primære julegave.

Mon ikke børnene får nok julegaver :D
20:48 - 21.12.2017 Skovgårdsund   Sidste år bestilte vi noget til jul men nåede ikke at få det, det var en ærgelig oplevelse.
20:48 - 21.12.2017 Skovgårdsund   nåhhhhh okay, jeg så ikke lige at du havde skrevet det samme :) glædelig juul
13:50 - 12.01.2018 Henrik   Hvad er forskellen på legetøj fra wish og legetøj fra kræmmermarked f.eks til Brørup eller Ho.

Jeg mener legetøj fra wish er sikkert noget lort, men er det ikke præcis det samme legetøj kræmmerne sælger som legetøj fra wish altså.

Vil i sige der er forskele?
16:07 - 12.01.2018 Simon Hansen   Dét tror jeg du har helt ret i.

Jeg er faktisk helt og aldeles sikker på at der er rigtig mange kræmmere der køber deres l****e legetøj på wish. Hvis man skal tænke lidt på legeværdien i legetøjet fra wish, så ser jeg slet ikke det er prisen værd.

Måske koster det kun 20,30 eller 40 kr for noget legetøj. Men jeg mener ikke at det har samme værdi, som f.eks en Bruder Lastbil eller noget andet ordenligt.

Jeg kan godt se at "glæden ved noget nyt" og at "pakke op" stadigvæk kan være der ved wish. Men jeg tror på længere sigt, hvis man vil spare penge, så har man meget mere ud af at købe brugt legetøj, end man har ved at købe legetøj fra wish.

Det kan også kun være et spørgsmål om tid, før Danmark får lukket for det hul at købe legetøj fra Kina. Postvæsnet ender med at vælte og lukke, hvis de fortsat skal sende pakker gratis .

Mit råd er nok, lad være at købe legetøj fra Wish.
18:04 - 13.01.2018 Be_a daddy   Wish, Ebay, QXL, Trendsales, eller Amazon og andre markedspladser på internettet,duvedi kke hvad du får, lad være at købe noget på wish, lad være at købe legetøj på wish. det er også at tømme statskassen
12:57 - 22.01.2018 Fenris   Vi har købt meget legetøj fra wish igennem tiden. Jeg har ikke tænkt over at det kan være farligt kemi - vi har måtte smide noget ud der er gået i stykker - men der får vi bare pengene tilbage.
12:58 - 22.01.2018 Simon Hansen   Tjek evt. denne her fra forbruger-rådet tænk: taenk.dk/test-og-forbruge…
21:59 - 08.02.2018 Henrik   Jeg holder stadigvæk på - at om man køber det fra Kina selv, vha. Wish, eBay eller andre sider. - Eller om man køber det billigt på et marked, at der, ikke, er nogen forskel. – Hvis man gerne vil have og udvise en klar holdning til legetøj, så undersøger man legetøjsproducenten inden.
Nyeste debatsvar
headsup171   VI har en løbecykel fra childhome - Jeg er med …
Løbecykel - hvilket mærke har du?
13:59 - 16.11.2018
headsup171   Når du skal finde legetøj, der skal være sikker…
Hvordan undgår jeg farligt legetøj?
13:54 - 16.11.2018
Simon Hansen   Altså jeg er all-for at børn skal have lov til …
ipad og børn? Hvad synes i?
14:01 - 09.02.2018
Henrik   Jeg holder stadigvæk på - at om man køber det f…
Sundhedsskadelige stoffer i legetøj fra Wish?
21:59 - 08.02.2018
f.soerensen   okay, men jeg tænker også om det er godt for bø…
09:54 - 08.02.2018
Be_a daddy   IPAD er godt til at give til børn så man kan få…
12:14 - 07.02.2018
Opret bruger
Nyeste debatindlæg